いろいろ感想を書いてみるブログ

短歌と洋楽和訳メインのブログで、海外ドラマ感想もあります

I Want It That Way (Backstreet Boys) 和訳

洋楽和訳の注意書きです。

yuifall.hatenablog.com

I Want It That Way (Backstreet Boys)

Songwriters: Carlsson Andreas Mikael / Sandberg Martin Karl

www.youtube.com

Yeah-eh-eh

 

You are my fire

The one desire

Believe when I say

I want it that way

But we are two worlds apart

Can't reach to your heart

When you say

That I want it that way

 

Tell me why

Ain't nothing but a heartache

Tell me why

Ain't nothing but a mistake

Tell me why

I never wanna hear you say

I want it that way

 

Am I your fire?

Your one desire

Yes, I know it's too late

But I want it that way

 

Tell me why

Ain't nothing but a heartache

Tell me why

Ain't nothing but a mistake

Tell me why

I never wanna hear you say

I want it that way

 

Now I can see that we're falling apart

From the way that it used to be, yeah

No matter the distance

I want you to know

That deep down inside of me

 

You are my fire

The one desire

You are (You are, you are, you are)

 

Don't wanna hear you say

Ain't nothin' but a heartache

Ain't nothin' but a mistake

(Don't wanna hear you say)

I never wanna hear you say (Oh, yeah)

I want it that way

 

Tell me why

Ain't nothing but a heartache

Tell me why

Ain't nothing but a mistake

Tell me why

I never wanna hear you say (Don't wanna hear you say)

I want it that way

Tell me why

Ain't nothin' but a heartache

Ain't nothin' but a mistake

Tell me why

I never wanna hear you say (Never wanna hear you say, yeah)

I want it that way

 

'Cause I want it that way

 

 

直訳

 

You are my fire

きみは僕の火

The one desire

求めるただ一人

Believe when I say

僕が言うことを信じてほしい

I want it that way

それをこんな風にしたい

But we are two worlds apart

だけど僕たちは2つの世界に分かれている

Can't reach to your heart

きみの心に届かない

When you say

きみが言うとき

That I want it that way

それをこんな風にしたいって

 

Tell me why

なぜなのか話してほしい

Ain't nothing but a heartache

心の痛み以外に何もないのは

Tell me why

なぜなのか話してほしい

Ain't nothing but a mistake

過ち以外に何もないのは

Tell me why

なぜなのか話してほしい

I never wanna hear you say

僕はきみが言うのを絶対に聞きたくない

I want it that way

それをそんな風にしたいって

 

Am I your fire?

僕はきみの火なの?

Your one desire

きみのただ一つの望みなの?

Yes, I know it's too late

そうだ、僕はもう遅すぎることを分かってる

But I want it that way

だけどそれをそんな風にしたいんだ

 

Now I can see that we're falling apart

今僕は僕たちがばらばらになっているのを見ることができる

From the way that it used to be, yeah

それがかつてあったような状態から

No matter the distance

どれだけ距離があっても

I want you to know

僕はきみに分かってほしい

That deep down inside of me

僕の内面の奥底を

 

Don't wanna hear you say

きみがこう言うのは聞きたくない

Ain't nothin' but a heartache

心の痛み以外に何もない

Ain't nothin' but a mistake

過ち以外に何もない

(Don't wanna hear you say)

(きみがこう言うのは聞きたくない)

I never wanna hear you say (Oh, yeah)

きみがこう言うのを決して聞きたくないよ

I want it that way

それをそんな風にしたいって

 

 

遠距離恋愛からの別れ話かな?彼女は「別れよう」って言っていて、主人公は「やだよー」みたいな。

 

glee S4のマッシュアップで知った曲、ですが、有名なので聴いたことはありました。Backstreet Boysだったのかー。

yuifall.hatenablog.com

www.youtube.com

 

意訳

 

きみは僕の炎、ただ一人求める人

信じてよ、僕はきみと別れたくない

だけど僕たちは引き裂かれてしまって、きみの心に届かない

きみは言うね、もう終わりにしようって

 

なぜだろう、ただ胸が苦しいよ

なぜだろう、こんなのただの間違いだ

なぜなんだ、お願いだから言わないでくれ

もう終わりにしようだなんて

 

僕はきみの心を燃やし、求められる男だっただろうか

もう遅すぎることは分かっていても、僕はきみと別れたくない

 

なぜだろう、ただ胸が苦しいよ

なぜだろう、こんなのただの間違いだ

なぜなんだ、お願いだから言わないでくれ

もう終わりにしようだなんて

 

あれほど一緒だったのに、今では引き裂かれてしまったね

どれだけ遠くにいたとしても

きみだけには僕の心の奥底を知っていてほしいんだ

 

きみは僕の炎、ただ一人求める人

きみは僕の…

 

言わないでくれ

ただ胸が苦しい、こんなの間違ってるよ

(聞きたくないんだ)

お願いだから言わないでくれ

もう終わりにしようだなんて

 

なぜだろう、ただ胸が苦しいよ

なぜだろう、こんなのただの間違いだ

なぜなんだ、お願いだから言わないでくれ

もう終わりにしようだなんて

 

だって僕はきみと別れたくない

 

yuifall.hatenablog.com