いろいろ感想を書いてみるブログ

短歌と洋楽和訳メインのブログで、海外ドラマ感想もあります

Fade Into You (Mazzy Star) 和訳

洋楽和訳の注意書きです。

yuifall.hatenablog.com

Fade Into You (Mazzy Star)

Songwriters: Hope Sandoval, David Roback

www.youtube.com

I wanna hold the hand inside you

I wanna take the breath that's true

I look to you and I see nothing

I look to you to see the truth

You live your life, you go in shadows

You'll come apart and you'll go blind

Some kind of night into your darkness

Colored your eyes with what's not there

 

Fade into you

Strange you never knew

Fade into you

I think it's strange you never knew

 

A stranger's light comes on slowly

A stranger's heart without a home

You put your hands into your head

And then its smiles cover your heart

 

Fade into you

Strange you never knew

Fade into you

I think it's strange you never knew

Fade into you

Strange you never knew

Fade into you

I think it's strange you never knew

I think it's strange you never knew

 

 

直訳

 

I wanna hold the hand inside you

私はあなたの内側の手を繋ぎたい

I wanna take the breath that's true

私は呼吸がしたい、それは本当

I look to you and I see nothing

私はあなたを見て、何も見えない

I look to you to see the truth

私は真実を見るためにあなたを見る

You live your life, you go in shadows

あなたはあなたの人生を生き、影の中に行く

You'll come apart and you'll go blind

あなたはばらばらになり、盲目になるでしょう

Some kind of night into your darkness

あなたの闇に入ったある種の夜が

Colored your eyes with what's not there

ここにはないものであなたの目を彩る

 

Fade into you

あなたの中に消える

Strange you never knew

あなたがそれを知らないのは不思議ね

Fade into you

あなたの中に消える

I think it's strange you never knew

あなたがそれを知ることは決してない、それは不思議だと思うわ

 

A stranger's light comes on slowly

見知らぬ人の灯りはゆっくりとやってくる

A stranger's heart without a home

見知らぬ人の心には家がない

You put your hands into your head

あなたは頭に手を入れる

And then its smiles cover your heart

そしてその微笑みは心を隠す

 

 

*POI S3で知った曲。

yuifall.hatenablog.com

 

意訳

 

あなたが心に隠した手をつないで

本物の呼吸がしたいの

見つめても何も見えない

真実を見るためにあなたを見ても

あなたはあなたの人生を生き

それは闇に生きるということ

きっと引き裂かれ、盲目になるのね

その闇の中でいくつかの夜

ここにはないものであなたの瞳を彩る

 

あなたに溶けていくわ

あなたは気づかないけど

あなたに溶けていくわ

どうして気がつかないのかな…

 

長い時間をかけて光が届く

帰る場所のない異邦人の光

あなたは両手で頭を抱え

微笑みで本心を押し隠す

 

あなたに溶けていくわ

あなたは気づかないけど

あなたに溶けていくわ

どうして気がつかないのかな

あなたに溶けていくわ

あなたは気づかないけど

あなたに溶けていくわ

どうして気がつかないのかな

不思議ね、あなたが決してそれに気づかないのは…

 

yuifall.hatenablog.com