いろいろ感想を書いてみるブログ

短歌と洋楽和訳メインのブログで、海外ドラマ感想もあります

Body High (Mike Taylor) 和訳

洋楽和訳の注意書きです。

yuifall.hatenablog.com

Body High (Mike Taylor)

Songwriter探せず

www.youtube.com

I don't wanna come back down

The gravity won't keep me on the ground

You picked my heart up from the lost and found

Dark days you turn around

 

Just lose yourself

All night, all night, all night with me

Just lose yourself

It's alright, alright, alright, get free

 

This wave is rushin' my brain

Erasin' my pain

I'm feelin' a body high, body high

Your love is so hard to find

Got me out of my mind

You give me a body high, such a body high

 

I don't wanna stop the feelin'

The way you got me, got me flyin' high

I'm on the ceilin', I'm not gonna lie

Highest cloud in the sky

 

Just lose yourself

All night, all night, all night with me

Just lose yourself

It's alright, alright, alright, get free

 

This wave is rushin' my brain

Erasin' my pain

I'm feelin' a body high, body high

Your love is so hard to find

Got me out of my mind

You give me a body high, such a body high

 

Yeah, I wanna thank y'all for comin' on out tonight

I hope y'all feel as good as you look

We got one rule tonight and one rule only

And that rule is

Don't stop movin'

Don't stop, don't stop

Don't stop movin'

Don't stop, don't stop

Don't stop movin'

Don't stop, don't stop

Don't stop movin'

 

This wave is rushin' my brain

Erasin' my pain

I'm feelin' a body high, body high

This wave is rushin' my brain

Erasin' my pain

I'm feelin' a body high, body high

Your love is so hard to find

Got me out of my mind

You give me a body high, such a body high

 

 

直訳

 

I don't wanna come back down

夢見心地から戻りたくない

The gravity won't keep me on the ground

重力は僕を地上に留めてはおけない

You picked my heart up from the lost and found

きみが僕の心を遺失物保管所から拾い上げてくれた

Dark days you turn around

暗い日々を変えてくれたんだ

 

Just lose yourself

ただ我を忘れて

All night, all night, all night with me

夜じゅう、夜じゅう、夜じゅう僕と

Just lose yourself

ただ我を忘れて

It's alright, alright, alright, get free

大丈夫、大丈夫、大丈夫、自由になろう

 

This wave is rushin' my brain

この波は僕の脳に急いでいる

Erasin' my pain

痛みを消し去って

I'm feelin' a body high, body high

身体が浮き上がるのを感じてる

Your love is so hard to find

きみの愛は探すのがとても大変

Got me out of my mind

僕を夢中にさせた

You give me a body high, such a body high

きみが僕の身体をふわふわさせてる、ほらこんなに

 

I don't wanna stop the feelin'

この気持ちを止めたくない

The way you got me, got me flyin' high

きみが僕を夢中にするやり方、身体をハイにするやり方

I'm on the ceilin', I'm not gonna lie

僕は天井にいるよ、嘘じゃない

Highest cloud in the sky

空の一番高い雲

 

Yeah, I wanna thank y'all for comin' on out tonight

今日来てくれたみんなにありがとう

I hope y'all feel as good as you look

見た目通り楽しんでるといいけど

We got one rule tonight and one rule only

今夜のルールはたった一つ

And that rule is

そしてそれは

Don't stop movin'

動くのをやめるな

Don't stop, don't stop

止まっちゃだめだ

 

 

*POI S5で結婚式のダンスシーンでかかる曲。楽しくダンスしてるしただのよくある明るい曲かと思ってたんですが、この時「明日世界は壊れる、でも今だけは…」って言ってて、歌詞が「現実に戻りたくない、今夜は夢心地」みたいな感じだったんでああー、そんな歌だったのか、と思いました。

yuifall.hatenablog.com

*ま、でも、「みんな楽しんでるかー!イエーイ!」みたいな感じなんでパーティソングなんでしょうね。

 

 

意訳

 

地上になんて戻れない

重力だって私を戻せない

ロスト&ファウンドから私のハートを探し出して

暗い世界をあなたが全部変えてくれた

 

ただ夢中になってよ

今夜一晩、夜じゅう私と

ただ夢中になって

大丈夫、心に身を委ねて

 

思考が高波にのまれて

痛みが消え去っていく

まるで空を飛んでるみたい

あなたの愛は希少品で

私を夢中にさせてしまう

あなたといると空も飛べそう、ほらこんなに

 

ずっとこのままいられたらいいのに

あなたが私に空を飛ばせる

今天井にいるわ、嘘じゃない

ほら、今は空の一番高い雲のところ

 

ただ夢中になってよ

今夜一晩、夜じゅう私と

ただ夢中になって

大丈夫、心に身を委ねて

 

思考が高波にのまれて

痛みが消え去っていく

まるで空を飛んでるみたい

あなたの愛は希少品で

私を夢中にさせてしまう

あなたといると空も飛べそう、ほらこんなに

 

今日はみんな、来てくれてありがとう

見た目通り楽しんでる?

今夜のルールはたった一つ

それを今から言うわ

動き続けて!

止まっちゃダメ!

踊り続けて!

やめちゃダメだよ!

 

思考が高波にのまれて

痛みが消え去っていく

まるで空を飛んでるみたい

思考が高波にのまれて

痛みが消え去ってくわ

まるで空を飛んでるみたい

あなたの愛は希少品で

私を夢中にさせてしまう

あなたといると空も飛べそう

こんなに、こんなに高く飛べるわ

 

yuifall.hatenablog.com