いろいろ感想を書いてみるブログ

短歌と洋楽和訳メインのブログで、海外ドラマ感想もあります

Carnival (The Cardigans) 和訳

洋楽和訳の注意書きです。

yuifall.hatenablog.com

Carnival (The Cardigans)

Songwriters; Svensson Peter Anders, Persson Nina Elisabet, Sveningsson Magnus Johan

www.youtube.com

I will never know

Cause you will never show

Come on and love me now

Come on and love me now

I will never know

Cause you will never show

Come on and love me now

Come on and love me now

Come on and love me now

 

Carnival

Came by my town today

Bright lights from giant wheels

Fall on the alleyways

And I'm here

By my door

Waiting for you

 

I will never know

Cause you will never show

Come on and love me now

Come on and love me now

I will never know

Cause you will never show

Come on and love me now

Come on and love me now

Come on and love me now

 

I hear sounds of lovers

Barrel organs, mothers

I would like to take you

Down there just

To make you mine

In a merry-go-round

 

I will never know

Cause you will never show

Come on and love me now

Come on and love me now

I will never know

Cause you will never show

Come on and love me now

Come on and love me now

Come on and love me now

 

Come on and love me now

Come on and love me now

Come on and love me now

Come on and love me now

Come on and love me now

Come on and love me now

Come on and love me now

 

 

直訳

 

I will never know

私は決して知ることはない

Cause you will never show

だってあなたは決して見せることはない

Come on and love me now

来て、今私を愛して

 

Carnival

カーニバル

Came by my town today

今日私の街にやってきた

Bright lights from giant wheels

大きな観覧車から明るい光

Fall on the alleyways

路地に降り注ぐ

And I'm here

私はここにいるわ

By my door

ドアのところで

Waiting for you

あなたを待ってるの

 

I hear sounds of lovers

私は恋人たちの声を聞く

Barrel organs, mothers

手回しオルガン、母親たち

I would like to take you

あなたを連れて行きたい

Down there just

そこへ、ただ

To make you mine

あなたを私のものにするためだけに

In a merry-go-round

メリーゴーランドの中で

 

*この歌はシンプルな歌詞だし、有名な歌で他に和訳しているサイトさんがたくさんあるので、そのまま訳してもつまんないなーと思い、めっちゃ意訳しました。

 

 

意訳

 

私はずっと知らないまま

あなたはずっと見せないまま

ねえ私を愛して

今愛して欲しいの

 

カーニバルが今日この街にやってきた

大きな観覧車から明るい光が路地にまで降り注ぐ

私はドアのところに立ってあなたを待っている

 

あなたはぴかぴかのカーニバル

裏側は決して見せてくれない

いいわ、私を愛して

今のあなたのままで

あなたの輝きの裏側を

見せてくれることはないのね

いいわ、今愛してよ

あなたは去っていくカーニバル

 

恋人たちの囁き、手回しオルガン、母親たちの呼ぶ声

ざわめきの中へ連れて行きたい

メリーゴーランドの中で愛を交わしたい

 

あなたはきらきらのカーニバル

裏側は決して見せてくれない

いいわ、私を愛して

今のあなたのままで

あなたの輝きの裏側を

見せてくれることはないのね

いいわ、今愛してよ

あなたは去っていくカーニバル

 

ここに来て、今私を愛して

あなたはカーニバル

路地を隅々まで照らし

裏側は決して見せてくれない

いつか去っていくカーニバル

ここに来て、今私を愛して

 

yuifall.hatenablog.com