いろいろ感想を書いてみるブログ

短歌と洋楽和訳メインのブログで、海外ドラマ感想もあります

Da Ya Think I’m Sexy? (Rod Stewart) 和訳

洋楽和訳の注意書きです。

yuifall.hatenablog.com

Da Ya Think I’m Sexy? (Rod Stewart)

Songwriters; Carmine Jr. Appice, Duane S. Hitchings, Rod Stewart

www.youtube.com

Sugar, sugar

 

She sits alone waiting for suggestions

He’s so nervous avoiding all her questions

His lips are dry

Her heart is gently pounding

Don’t you just know exactly what they are thinking?

 

If you want my body

If you think I’m sexy

Come on sugar let me know

If you really need me

Just reach out and touch me

Come on honey tell me so

 

He’s acting shy looking for an answer

Come on honey let’s spend the night together

Now hold on a minute before we go much further

Give me a dime so I can phone my mother

They catch a cab to his high rise apartment

At last he can tell her exactly what his heart meant

 

His heart is beating like a drum

Cause at last he’s got his girl home

Relax baby now we are alone

 

If you want my body

If you think I’m sexy

Come on sugar let me know

If you really need me

Just reach out and touch me

Come on honey tell me so

 

They wake at dawn cos all the birds are singing

Two totally strangers but that ain’t what they’re thinking

Outside it’s cold misty and it’s rainy

They got each other neither one’s complaining

He says I’m sorry but I’m out of milk and coffee

Never mind sugar we can watch the early movie

 

If you want my body

If you think I’m sexy

Come on sugar let me know

If you really need me

Just reach out and touch me

Come on honey tell me so

 

 

直訳

 

Sugar, sugar

シュガー

 

She sits alone waiting for suggestions

彼女は一人で座っている、提案を待ちながら

He’s so nervous avoiding all her questions

彼はとても神経質になって、彼女の質問の全てを避けている

His lips are dry

彼の唇は渇いて

Her heart is gently pounding

彼女の心臓は穏やかに弾んでいる

Don’t you just know exactly what they are thinking?

彼らが何を考えているか正確に知ることはできる?

 

If you want my body

もしも僕の身体が欲しいなら

If you think I’m sexy

もし僕がセクシーだと思うなら

Come on sugar let me know

おいでよシュガー、僕に教えて

If you really need me

もしきみが本当に僕が必要なら

Just reach out and touch me

ただ手を伸ばして僕に触れてみて

Come on honey tell me so

おいでよハニー、僕にそう言って

 

He’s acting shy looking for an answer

彼は答えを探してシャイに振舞う

Come on honey let’s spend the night together

おいでハニー、夜を一緒に過ごそうよ

Now hold on a minute before we go much further

今、ちょっと待って、2人がもっと進む前に

Give me a dime so I can phone my mother

10セントちょうだい、そしたらお母さんに電話できる

They catch a cab to his high rise apartment

彼らはタクシーを捕まえて、彼の高層マンションへ向かう

At last he can tell her exactly what his heart meant

彼の心が意味していることをついに彼は彼女に正確に伝えることができる

 

His heart is beating like a drum

彼の心臓はドラムみたいに高鳴ってる

Cause at last he’s got his girl home

だってついに彼は彼女を家に連れてきた

Relax baby now we are alone

リラックスしてベイビー、今僕たちは2人きり

 

They wake at dawn cos all the birds are singing

彼らは夜明けに目覚める、だってすべての鳥たちが歌ってる

Two totally strangers but that ain’t what they’re thinking

2人の完全な他人、だけど彼らが考えているのはそのことじゃない

Outside it’s cold misty and it’s rainy

外は寒くて霧がかっていて雨が降っている

They got each other neither one’s complaining

彼等は一緒にいて、どちらも文句は言わない

He says I’m sorry but I’m out of milk and coffee

彼は言う、悪いけどミルクもコーヒーも切らしてるんだ

Never mind sugar we can watch the early movie

気にしないでシュガー、私たちは早朝映画を見られるわ

 

 

*この歌、途中で話者が入れ替わっているので意外にどちらが喋っているのか想像が難しいです。サビのところ、ずっと男性がIで女性がyouだと思ってたんですが、逆かもしれないですね。

*いろんなバージョンがあってどの歌詞なのか分からないのですが、最初に出てきたやつにしました。DNCE版だと若干歌詞が違いますね。ウォブラーズ版も途中の歌詞が省略されてます。でもどっちも好き♡ブレインとジョー・ジョナスのセクシーな歌声たまらん♡

yuifall.hatenablog.com

www.youtube.com

意訳

 

彼女はじっと座って、誘われるのを待っている

彼はそわそわして、彼女の質問を避け続けてる

彼の唇は渇いて、彼女のハートはどきどきしてる

彼らの本当の気持ちが分かる?

 

僕の身体が欲しいなら

僕をセクシーだと思うなら

おいでよ、僕に教えて

本当に僕が欲しいなら

手を伸ばして触れてみて

ここに来て、欲しいって言いなよ

 

彼はもじもじして、答える言葉を探してる

「ねえ、夜を一緒に過ごそうよ」

「お願い、ちょっと待ってくれる?

出る前に10セントちょうだい

ママに電話しないと」

2人はタクシーで彼のタワーマンション

ついに本当の気持ちを伝える時が来た

 

彼の心臓はドラムみたいに高鳴ってる

ついに彼女を家に連れて来たから

「リラックスしてよ、やっと2人きりだね」

 

私の身体が欲しいなら

私をセクシーだと思うなら

ねえ、私に分かるようにして

本当に私が欲しいなら

手を伸ばして触れてみて

ハニー、欲しいって言ってよ

 

彼らは鳥たちの囀りで夜明けに目が覚める

出会ったばかりだけど、そんなことは問題じゃない

外は寒いし霧がかかって、雨も降ってる

それでも2人一緒にいたら不満なんてない

彼は言う

「ごめん、ミルクもコーヒーも切らしてるんだ」

「いいわ、今の時間やってる映画でも見ましょうよ」

 

僕の身体が欲しいなら

僕をセクシーだと思うなら

おいでよ、僕に教えて

本当に僕が欲しいなら

手を伸ばして触れてみて

おいでよハニー

欲しいって言ってみて

 

yuifall.hatenablog.com