いろいろ感想を書いてみるブログ

短歌と洋楽和訳メインのブログで、海外ドラマ感想もあります

Ghost (Justin Bieber) 和訳

洋楽和訳の注意書きです。

yuifall.hatenablog.com

Ghost (Justin Bieber)

Songwriters; Johathan David Bellion, Jordan Kendall Johnson, Justin Bieber, Michael Ross Pollack, Stefan Adam Johnson

www.youtube.com

Youngblood thinks there's always tomorrow

I miss your touch some nights when I'm hollow

I know you crossed a bridge that I can't follow

Since the love that you left is all that I get, 

I want you to know that

 

If I can't be close to you,

I'll settle for the ghost of you

I miss you more than life (More than life)

And if you can't be next to me,

Your memory is ecstasy

I miss you more than life, I miss you more than life

 

Youngblood thinks there's always tomorrow

I need more time, but time can't be borrowed

I'd leave it all behind if I could follow

Since the love that you left is all that I get, 

I want you to know that

 

If I can't be close to you,

I'll settle for the ghost of you

I miss you more than life (More than life)

And if you can't be next to me,

Your memory is ecstasy

I miss you more than life, I miss you more than life

 

More than life

 

So if I can't be close to you,

I'll settle for the ghost of you

I miss you more than life (More than life)

And if you can't be next to me,

Your memory is ecstasy

I miss you more than life, I miss you more than life

 

 

直訳

 

Youngblood thinks there's always tomorrow

そこにはいつも明日があると若者は考える

I miss your touch some nights when I'm hollow

僕が空っぽに感じるいくつかの夜、きみが触れてくれたことが恋しい

I know you crossed a bridge that I can't follow

僕がついて行くことのできないある橋をきみが渡ったことを知ってる

Since the love that you left is all that I get, 

きみが残していったその愛が僕が受け取る全てだから

I want you to know that

僕はきみにそれを知ってほしい

 

If I can't be close to you,

もしもきみのそばにいられないなら

I'll settle for the ghost of you

僕はきみの面影に安住するだろう

I miss you more than life (More than life)

僕は人生よりもきみが恋しい

And if you can't be next to me,

そしてきみが僕のとなりにいられないなら

Your memory is ecstasy

きみの思い出はエクスタシー

I miss you more than life, I miss you more than life

僕は人生よりもきみが恋しい

 

Youngblood thinks there's always tomorrow

そこにはいつも明日があると若者は考える

I need more time, but time can't be borrowed

僕はもっと時間が必要だ、でも時間は借りることができない

I'd leave it all behind if I could follow

もしもついて行けたなら、僕は全てを置いて行ったのに

Since the love that you left is all that I get, 

きみが残していったその愛が僕が受け取る全てだから

I want you to know that

僕はきみにそれを知ってほしい

 

 

*settle forは「~で我慢する」「~で妥協する」「安住する」だそうです。

*ghostには「亡霊」の他、「かすかな面影」「痕跡」「わずかな可能性」などの意味もあります。

*もともとは、タイトルから「きみには見えない僕」みたいな恋の歌かと思っていたのですが、歌詞を見てMVを見ると、亡くなった家族への思いを歌った歌のように思えます。A Thousand Miles (Vanessa Carlton) もそうですけど、こういうテーマの歌って素敵ですね。米津玄師の「Lemon」もそうなんでしたっけ。

 それにしてもこのMVのオチ面白いな(笑)。

 

 

意訳

 

若い頃、明日が来るのは当然だと思ってた

心が空っぽに感じる夜、あなたのぬくもりを懐かしむ

あなたは行ってしまった、僕には渡れない橋を渡って

残された愛だけがすべてだから

分かってほしい

 

あなたのそばにいられないなら

その面影を思い描くよ

生きている限りあなたを思い続ける

あなたがそばにいないなら

その思い出と生きていく

命の限り思い続ける

また会うことを願い続ける

 

若い頃、明日が来るのは当然だと思ってた

もっと一緒にいたかったのに、時間は容赦なく流れていく

もしもあなたと行けたなら、僕は全てを置いて行ったのに

残された愛だけがすべてだから

分かってほしい

 

あなたのそばにいられないなら

その面影を思い描くよ

生きている限りあなたを思い続ける

あなたがそばにいないなら

その思い出と生きていく

命の限り思い続ける

また会うことを願い続ける

 

命の限り

 

あなたのそばにいられないなら

その面影を思い描くよ

生きている限りあなたを思い続ける

あなたがそばにいないなら

その思い出と生きていく

命の限り思い続ける

また会うことを願い続ける

命の限り

 

 

yuifall.hatenablog.com