いろいろ感想を書いてみるブログ

短歌と洋楽和訳メインのブログで、海外ドラマ感想もあります

Do I Move You? (Nina Simone) 和訳

洋楽和訳の注意書きです。

yuifall.hatenablog.com

Do I Move You? (Nina Simone)

Songwriter: Nina Simone

www.youtube.com

Do I move you?

Are you willin'?

Do I groove you?

Is it thrillin'?

Do I soothe you?

Tell the truth now

Do I move you?

Are you loose now?

 

The answer better be (Yeah, yeah)

That pleases me

 

Are you ready for this action?

Does it give you satisfaction?

Are you hip to what I'm sayin'?

If you are, then let's start swayin'

 

The answer better be (Yeah, yeah)

That pleases me

 

When I touch you

Do you quiver

From your head

Down to your liver?

If you like it (Yeah, yeah)

Let me know it (Yeah, yeah)

Don't be psychic or you'll blow it

 

The answer better be (Yeah, yeah)

Great God almighty, that pleases me, oh

 

 

直訳

 

Do I move you?

私はあなたを感動させてる?

Are you willin'?

あなたは望んでる?

Do I groove you?

私はあなたを楽しませてる?

Is it thrillin'?

それはどきどきする?

Do I soothe you?

私はあなたを落ち着かせてる?

Tell the truth now

今真実を教えて

Do I move you?

私はあなたを感動させてる?

Are you loose now?

あなたは今くつろいでる?

 

The answer better be (Yeah, yeah)

答えはそうでなくては

That pleases me

それは私を喜ばせる

 

Are you ready for this action?

あなたはこの行動の用意が出来てる?

Does it give you satisfaction?

それはあなたに満足を与える?

Are you hip to what I'm sayin'?

あなたは私が言っていることが何か気付いてる?

If you are, then let's start swayin'

もしそうなら、揺れ始めましょう

 

The answer better be (Yeah, yeah)

答えはそうでなくては

That pleases me

それは私を喜ばせる

 

When I touch you

私があなたに触れるとき

Do you quiver

あなたは震える?

From your head

頭から

Down to your liver?

肝臓まで

If you like it (Yeah, yeah)

もしそれが好きなら

Let me know it (Yeah, yeah)

私に教えて

Don't be psychic or you'll blow it

パニックにならないで、夢中になるの

 

The answer better be (Yeah, yeah)

答えはそうでなくては

Great God almighty, that pleases me, oh

ああ神様、それは私を喜ばせる

 

 

*POI S5のルートとショウのラブシーンで流れる曲。ラブシーンそのものの是非はともかく、曲はとてもこの2人っぽい…。

yuifall.hatenablog.com

 

意訳

 

あなたの心に届いてる?

あなたも望んでるの?

あなたもノッてる?

これってぞくぞくしない?

リラックスしてる?

ねえ教えて

あなたの心に届いてる?

あなたは安らいでくれてるの?

 

もちろんそうよね

嬉しいわ

 

準備はいい?

満足できる?

言ってる意味分かるでしょ?

分かるなら始めましょう

 

もちろんそうよね

嬉しいわ

 

私があなたに触れたら

ぞくぞくしてくれる?

頭からお腹まで

かんじるとこ教えて

リラックスして、夢中になりましょう

 

もちろんそうよね

ああ神様

とても嬉しいわ

 

yuifall.hatenablog.com