いろいろ感想を書いてみるブログ

短歌と洋楽和訳メインのブログで、海外ドラマ感想もあります

Hollow (DNCE feat. SEKAI NO OWARI) 和訳

洋楽和訳の注意書きです。

yuifall.hatenablog.com

Hollow (DNCE feat. SEKAI NO OWARI)

作詞;Christopher J Baran,FukaseNakajin,Joe Jonas,Cole Whittle.

作曲;Christopher J Baran,FukaseNakajin,Joe Jonas,Cole Whittle.

www.youtube.com

Hey, Mister Heartache

I guess I’m back here again

It’s been a long, long time, Mister Heartache

Now I’m in pieces again

 

She left me empty, hollow

Got nothing in my chest, I’m hollow

Took everything from me, oh

 

She knew just how

To rip my heart out

All in, no doubts

So rip my heart out

 

Hey, Mister Heartache

Pour me a drink or seven

It’s been a long long night

Mister Heartache

I need another lesson

 

An empty shell I’m hollow

Got nothing in my chest, I’m hollow

Took everything from me, oh

 

She knew just how

To rip my heart out

All in, no doubts

So rip my heart out

 

I’m so lonely I don’t even know myself anymore, oh

And I only wanna get back to the way I was

 

She knew just how

To rip my heart out

All in, no doubts

So rip my heart out

 

 

直訳

 

Hey, Mister Heartache

ねえ、ミスター傷心

I guess I’m back here again

もしかして僕はまたここに戻ってきちゃったみたい

It’s been a long, long time, Mister Heartache

すっごく久しぶりだね、ミスター傷心

Now I’m in pieces again

今や僕はまた粉々だ

 

She left me empty, hollow

彼女は僕を空っぽに、うつろにして去ったよ

Got nothing in my chest, I’m hollow

胸の中には何もない、僕は空っぽだ

Took everything from me, oh

僕から全てを持って行った

 

She knew just how

彼女は知ってた、どうしたら

To rip my heart out

僕の心を毟り取れるのか

All in, no doubts

絶対そう、間違いない

So rip my heart out

だから僕の心を毟り取った

 

Hey, Mister Heartache

ねえミスター傷心

Pour me a drink or seven

お酒をちょうだい、一杯かたくさん

It’s been a long long night

長い長い夜だよ

Mister Heartache

ミスター傷心

I need another lesson

僕にはもう一つの教訓が必要だ

 

An empty shell I’m hollow

一つの空っぽの貝殻、僕はうつろだ

Got nothing in my chest, I’m hollow

胸の中には何もない、僕は空っぽだ

Took everything from me, oh

僕から全てを持って行った

 

I’m so lonely I don’t even know myself anymore, oh

僕はとても孤独で、自分のことさえもう分からない

And I only wanna get back to the way I was

そして僕は僕がいた道にただ戻りたいだけ

 

Ouch

痛い

 

 

*DNCE好きでダウンロードした曲ですが、セカオワの人、英語うまいですね。帰国子女?DNCEとコラボできるなんていいなー♡

*Mr.Heartacheで検索したらセカオワの曲が出てきたので、その辺もかけてるんですかね?

 

 

意訳

 

悲しみよこんにちは

また会っちゃったみたいだね

すっごく久しぶりだよ

また粉々に砕け散ったのさ

 

彼女は行っちゃった

僕の中身を空っぽにして

胸の中には何もない、空洞だ

全部持っていかれたのさ

 

彼女は知ってた、どうしたら僕の心を引き裂けるのか

絶対そうさ、間違いないよ

だから僕の心を引き裂いていったんだ

 

悲しみよこんにちは

飲まなきゃやってられないよ

なんてったって長い長い夜

また学ばなきゃないってこと

 

貝殻みたいに僕は空っぽ

胸の中には何もない、空洞だ

全部持っていかれたのさ

 

彼女は知ってた、どうしたら僕の心を引き裂けるのか

絶対そうさ、間違いないよ

だから僕の心を引き裂いていったんだ

 

さみしすぎて何がなんだか分からない

ただ今までの自分に戻りたいだけ

 

彼女は知ってた、どうしたら僕の心を引き裂けるのか

絶対そうさ、間違いないよ

だから僕の心を引き裂いていったんだ

マジで痛いよ

 

 

yuifall.hatenablog.com